Märksõnade analüüs ja selle ajakulu.
Märksõnade analüüs võtab omajagu aega. See algab mõttest ja lihtsalt märksõnade kirja panemisest. Selleks sobib ka ideaalselt exceli tabel. Kirja on vaja panna kõik märksõnad, mis pähe tulevad. Esiteks loomulikult need, mis seostuvad firma toodete või teenustega. Algselt pole olemas sellist asja nagu liiga palju märksõnu. Ideaalis kaasa sõbrad, tuttavad, töökaaslased, kes samuti võiksid sinu äriga pähe turgatavaid märksõnu välja pakkuda. Kui märksõnad kirjas, siis oleks vaja need kuhugile programmi sisestada, et teada saada nende otsingumahud. St kui palju seda märksõna inimesed sisestavad ühes kuus Google otsingusse. Selleks sobib Google ADSis olev keyword planner.

Konkurendid ja nende märksõnade analüüs
Kui firmal ei ole töötavat Google ADSi kampaaniat, siis tulemusteks on ainult otsingu vahemikud, mis on aga päris suured. Samast tabelist leiab ka konkuretsi lahtri, mis näitab, kas see on: kõrge, keskmine või madal. Aga kuidas teada saada kas need märksõnad Google leiab sinu kodulehelt? Selleks on vaja spetsiaalset SEO programmi. Mina kasutan ahrefs nimelist programmi. Kui sisestada sinna märksõnad saab samuti kätte sarnaselt otsingumahud nagu keyword plannerist. Aga lisaks siis ka selle, et kas vastav märksõna on juba kodulehelt leitav. Lisaks on võimalik saada iga märksõna kohta eraldi väga palju infot. Konkurets- mis firma leht tuleb Googles selle märksõnaga esimeste seas välja (top 10) ja veel palju muud. Edasi saab hakata uurima konkurente, mis seisus nende lehe SEO on ja kas endal saaks seda paremini teha. Piiluda nende sisutekstides olevaid märksõnu ja kui need silma hakkavad, siis leida need, mis ühtivad sinu toodete või teenustega – ka need kirja. Kui nüüd ikka tundub, et õigeid märksõnu pole, siis saab kasutada tööriistu, mis näitavad soovitusi. Samamoodi on keyword planneril selline võimalus, aga ka ahrefsil. Sisestades oma excelis olevad märksõnad annab programm soovitused, mis sõnu võiks veel kaaluda ja optimeerida. Kõik see töö tuleb teha ära manuaalselt ja jälgida igal kuul, mida konkurendid teevad.

Vali välja märksõnad mis on:
1. Sinu ärile kõige sobivamad st mis sinule kõige rohkem tulu toovad
2. Suurima otsingumahuga
3. Väikse konkurentsiga
Ja neid siis tuleb hakata optimeerima